چه بهانه ای قشنگ تر از تو...

سلام به بهترین دوست وبهانه ام برای زندگی.
چه لحظه ها که توزندگی گمت کردم اما تو همیشه کنارم بودی, چه دقیقه ها که حضورت رو فراموش کردم اما تو فراموشم نکردی , چه ساعتهایی که غرق درشادی وغرور تو رو پشت همه موفقییت های من قایم شده بودی از یاد بردم اما تو همیشه به یادم بودی , چه روزهایی که سرمو تو لاکم کردم وتوی غصه هایی که فکر می کردم تو برای تلافی کارهای بدم برام فرستادی دست وپا می زدم اما تو همیشه کا ری رو کردی که به صلاح منه , چه ماههایی رو که باهات قهر کردم وفکر می کردم منو دوست نداری اما تو با توفیق یه کار خوب به من ثابت کردی که دوستم داری وچه سالهایی که توی خلوتم ازت نترسیدم اما تو همیشه منو بخشیدی , تو همیشه بامن بودی وقتی زمین خوردم تو با نور امید نیرویی به من بخشیدی که بتونم دوباره ادامه بدم .
وقتی خسته از همه جا وهمه کس ناامیدانه به تو پناه آوردم تو پناهم دادی , وقتی تو زندگی ام سرنوشت منو بر سر دو راهی قرارداد تو راه درستو بهم نشون دادی , وقتی ازآدمهای دوروبرم دلم گرفت ودنیا غم هاشو بهم ارزونی کرد تو به قلب من آرامش دادی , تو با حضورت به خنده هام هدف دادی , به گریه هام دلیل دادی به زندگیم وبه نفس کشیدنم رنگ دادی .وقتی ازت سوال کردم جواب سوالهامو دادی , وقتی می سوختم تو لذت پختن روحم رو به من چشوندی , وقتی قلبم تپید تو همه عظمت وبزرگیتو تو قلب کوچک من جا دادی , وقتی برای اولین با از دیگران حرف نا حق شنیدم راه تازه ای برایم باز کردی تا گذشت وبخشش رو یاد بگیرم .وقتی بهم بخشیدی و ازم گرفتی فهمیدم معادله زندگی نه غصه خوردن واسه نداشته هاست , نه شاد بودن واسه داشته هاست ووقتی برازای نداشته ها بهم چیزای دیگه ای دادی اون وقت به بزرگیو مهربونیت بیشتر پی بردم وفهمیدم بیشتر از اونچه که هست باید مهربون باشم .وقتی یعضی دعاهامو زود اجابت کردی , بعضی هارو دیر وبعضی هارو اصلا فهمیدم برای رسیدن باید کمی عجله کرد , گاهی صبر کرد وگاهی کنار کشید .وقتی دیگران درد دلاشونو برام گفتن ومن خالصانه رو به درگاهت براشون دعا می کردم فهمیدم غم وغصه های دیگران بارش سنگین تر از غصه های خودمه اون وقت توی وجودم شیرینی به یاد دیگران بودن رو چشیدم .وقتی دیگران فقط با گفتن یک جمله همه ارزش واعتبارم رو زیر سوال بردن اون وقت فهمیدم بعضی آدمها معنای واقعی خیلی چیزارو درک نمی کنن پس یاد گرفتم بیشتر به آدمها برای پیدا کردن راه درست فرصت بدهم .
تو توی پستی وبلندی های زندگی خیلی چیزا بهم یاد دادی ومن هر چی بیشتر یاد گرفتم بیشتر فهمیدم ومن مطمئنم تو همه اون چیزایی رو که من باید یاد بگیرم بهم یاد می دی .قصه های زیادی پیش رومه تا منو قدمی به سوی تو وشاید به لقای تو می رسونه .زندگی برای من وقتی معنای زنده بودن می ده که تو کنارم باشی چون می دونم تو همه اون چیزایی که لازمه من بدونم بهم می گی.

  

        زندگی بهانه می خواهد چه بهانه ای قشنگ تر از تو...

جملات پندآمیز از بزرگان دنیا

00027: در قلب خود بنویسید هر روز بهترین روز سال است. "امرسون"

00026: هیچ چیز بدتر از این نیست که مردمی هرگز در زندگیشان رنجی نبرده باشند. "ژوزف دومتر"

00025: هیچ کس بدبخت تر از کسی نیست که هرگز به بلا و مصیبتی گرفتار نشده باشد. "جرمی تیلور"

00024: شوخی نابگاه همیشه به غم و اندوه مبدل می شود. "سروانتس"

00023: نه طوطی باش که گفته دیگران را تکرار کنی و نه بلبل باش که گفته خود را هدر دهی. "سعید نفیسی"

00022: خشم بی حد گرفتن وحشت آورد و لطف بی وقت هیبت ببرد. "سعدی"

00021: خردمند کسی است که گفتارش را کردارش تصدیق کند. "نصیحه الملوک"

00020: آیا در دنیا کسی آنقدر عاقل است که از تجارب دیگران عبرت بگیرد. "والتر"

00019: آنگاه که خرد مغلوب غضب نوست خود را از افراد انسان حساب مکن. "زیمقراطیس"

00018: هیچ شعری شاعری ندارد، هر خواننده ی شعری شاعر آن لحظه ی شعر است. "پابلو نروادا"

00017: می توانید انسانی را به کسب دانش رهنمون کنید اما نمی توانید او را وادار به اندیشیدن کنید. "اف پی دانسی"

00016: آنقدر شکست می خورم تا راه شکست دادن را بیاموزم. "پطر کبیر"

00015: پیروزی آن نیست که هرگز زمین نخوری، بلکه آن است که بعد از هر زمین خوردنی برخیزی. "مهاتما گاندی"

00014: نمی توانیم کاری کنیم که مرغان غم بالای سر ما پرواز نکنند اما می توانیم نگذاریم که بالای سر ما آشیانه بسازند. "مثل ژاپنی"

00013: نشانه مهارت دانستن بیشترین ها در مورد کوچکترین هاست. "اچ لاکسی"

00012: مغرور بودن به دانش خود بدترین نوع جهالت است. "جرجی تایلر"

00011: مردمان غالباً نقص دلیل خویش را با خشم می پوشانند. "آلجر"

00010: کسی که خشم خود را دنبال کند خود را ضایع کرده است. "بیهقی"

00009: خطاهای بشر اول رهگذر و بعد میهمان و چندی نمی گذرد که صاحب خانه می شوند. "ولتر"

00008: چرب زبانان اغلب نیتی ناپاک در ذهن می پرورانند. "ولتر"

00007: تنبیه در هنگام خشم اصلاح نیست بلکه انتقام است. "مونت نین"

00006: تمام مصیبت هایی که بر ما وارد می شود مربوط به یک نفر است و آن هم خود ما هستیم. "ناپلئون"

00005: بعضی ها شکست نفسی می کنند تا خود را بیشتر از آنچه هستند نشان دهند. "وی وید"

00004: برد باری در زمان خشم و خوشرویی هنگام حسرت مشکل ترین کارهاست. "بقراط"

00003: انسان خوشبخت آن کسی است که حوادث را با تبسم و اندکی دقت به علت وقوع آن تلقی و قبول نماید. "مترلینگ"

00002: انسان برای پیروزی آفریده شده است، او را می توان نابود کرد، اما نمی توان شکست داد. "ارنست همینگوی"

00001: اگر بر ناتوانی خشمگین شوی دلیل بر این است که قوی نیستی. "ولتر"

دانستنیها

۱: آیا می دانستی که کوروش کبیر در شوروی سابق شهری ساخت به نام کورپولیس که خجند امروزی نام دارد.

۲: آیا می دانستی که تعداد انسان هایی که توسط خر می میرند از انسان هایی که در سانحه هوایی می میرند بیشتر است.

۳: آیا می دانستی که کشتی نوح به طول یک زمین فوتبال و به وزن سی و دو هزار تن بوده است.

۴: آیا می دانستی که دیوار چین از روی دیواری که کوروش در ایران برای جلوگیری از تهاجم ساخت، ساخته شد.

۵: آیا می دانستی که علائم بیماری آلزایمر حداقل بیست سال طول می کشد تا خود را نشان دهد.

۶: آیا می دانستی که ماه هر سال به اندازه یک و نیم اینچ از زمین دور می شود.

۷: آیا می دانستی که بزرگترین غار دنیا به اندازه سی زمین فوتبال است.

۸: آیا می دانستی که صدای تارزان در اولین فیلم ترکیبی بود از صدای شتر، زوزه کفتار و ویولن.

۹: آیا می دانستی که چهل و هشت سال صرف جمع آوری فرهنگ لغات آکسفورد گردید تا برای چاپ اول آماده شود.

۱۰: آیا می دانستی که اگر انسان می خواست با یک هواپیمای جت به سوی خورشید پرواز کند نوزده سال به طول می انجامد.

۱۱: آیا می دانستی که یونانی ها نخستین مردمانی بودند که برای موسیقی نت نوشتند.

۱۲: آیا می دانستی که بچه های بین سه تا هشت سال نمی توانند بین تخیل و حقیقت مرزی را به درستی قائل باشند.

۱۳: آیا می دانستی که اسم فارسی تلویزیون دور نشان می باشد.

۱۴: آیا می دانستی که نام قدیمی کشور اتریش نمشه بوده است.

۱۵: آیا می دانستی که سریعترین آسانسور در توکیو هست که با سرعت ششصد متر در دقیقه حرکت می کند.

۱۶: آیا می دانستی که در طول تاریخ سه هزار و پانصد ساله بشر فقط دویست و پنجاه سال جنگ نداشتیم.

۱۷: آیا می دانستی که درخت زیتون بعد از چهل سال بار می دهد و نزدیک به دو هزار سال عمر می کند.

۱۸: آیا می دانستی که دو سوم انرژی جهان از نفت تامین می شود.

۱۹: آیا می دانستی که خورشید گرفتگی نمی تواند بیشتر از هفت دقیقه و سی و یک ثانیه باشد.

۲۰: آیا می دانستی که چینی ها اولین ملیتی بودند که هزاران سال قبل از میلاد دارای پرچم به شکل امروزی بودند.

۲۱: آیا می دانستی که دوره کامل آزاد شدن انرژی اتمی در خورشید شش و نیم میلیون سال طول می کشد.

۲۲: آیا می دانستی که یک چهارم خاک روسیه در تمام طول سال پوشیده از برف است.

۲۳: آیا می دانستی که شهر مکزیک سالانه بیست و پنج سانتیمتر نشست می کند.

۲۴: آیا می دانستی که فندک قبل از کبریت اختراع شد.

۲۵: آیا می دانستی که در شیلی صحرایی وجود دارد که هزاران سال است که در آن باران نباریده است.

۲۶: آیا می دانستی که با یک مداد معمولی می توان خطی به طول پنجاه و هشت کیلومتر کشید.

اینم چندتا عکس زیبا از رپرهای ایران (برای اونایی که سفارش دادن)

                              

 

                                                         

 

                          

 

                  

 

      

 

   

 

   

 

                  

 

    

 

                  

هرگز فراموش نکنید که شما چقدر مهم هستید

یک ترانه می تواند لحظه را به آتش بکشد


یک گل می تواند رویایی را زنده کند


یک درخت می تواند سرآغاز یک جنگل باشد

                                                                 


یک پرنده می تواند منادی بهار باشد


یک لبخند می تواند آغازبخش یک دوستی باشد


یک کف زدن روحیه ای را افزایش می دهد


یک ستاره می تواند راهنمای یک کشتی در دریا باشد


یک کلمه می تواند یک هدف را شکل بدهد


یک رای می تواند سرنوشت یک ملت را تغییر دهد


یک پرتو کوچک خورشید اتاقی را روشن می کند


یک شمع تاریکی را دور می کند


یک خنده افسردگی را از بین می برد


یک قدم باید برداشته شود تا سفری آغاز گردد


یک کلمه باید گفته شود تا هر عبادتی شکل بگیرد


یک امید باید وجود داشته باشد تا روحیه ما اافزایش پیدا کند


یک تماس می تواند علاقه شما را نشان دهد


یک آوا می تواند با هوشنمدی بیان شود


یک قلب می تواند دانای حقیقت باشد


یک زندگی می تواند متفاوت باشد


این به شما بستگی دارد


هرگز فراموش نکنید که شما چقدر مهم هستید

از آن کوچه گذشتم

بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم
همه تن چشم شدم خیره به دنبال تو گشتم
 

شوق دیدار تو لبریز شد از جام وجودم
شدم آن عاشق دیوانه که بودم
 
در نهان خانه جانم گل یاد تو درخشید
باغ صد خاطره خندید عطر صد خاطره پیچید
 

یادم آمد که شبی باهم ازآن کوچه گذشتیم
پر گشودیم و در آن خلوت دل خواسته گشتیم
 
ساعتی بر لب آن جوی نشستیم
تو همه راز جهان ریخته در چشم سیاهت
 من همه محو تماشای نگاهت
 
آسمان صاف و شب آرام
بخت خندان و زمان رام
 
شاخه ها دست بر آورده به مهتاب
شب و صحرا و گل و سنگ
همه دل داده به آواز شباهنگ
 

یادم آمد تو به من گفتی از این عشق حذر کن
لحظه ای چند بر این آب نظر کن
 
آب آیینه ی عشق گذران است
تو که امروز نگاهت به نگاهی نگران است
باش فردا که دلت با دگران است
 
تا تو فراموش کنی چندی از این شهر سفر کن
با تو گفتم حذر از عشق ندانم سفر از پیش تو هرگز نتوانم
 
روز اول که دل من به تمنای تو پر زد
چو کبوتر لب بام تو نشستم
تو به من سنگ زدی من نرمیدم نگسستم
 
باز گفتم که تو صیادی و من آهوی دشتم
تا به دام تو درفتم همه جا گشتم و گشتم
 
حذر از عشق ندانم سفر از پیش تو هرگز
نتوانم               نتوانم                 نتوانم
 
اشکی از شاخه فرو ریخت
مرغ شب ناله ی تلخی زد و بگریخت
 

اشک در چشم تو لرزید ماه بر عشق تو خندید
یادم آمد که دگر از تو جوابی نشنیدم
پای در دامن اندوه کشیدم، نگسستم ،نرمیدم
 

 

 

رفت در ظلمت غم آن شب و شبهای دگر هم
نگرفتی دگر از عاشق آزرده خبر هم
نکنی دیگر از آن کوچه گذر هم
 

 

"بی تو اما با چه حالی من از آن کوچه گذشتم

جنس من، عشق من و یار من اوست

                                 

                                هیچ کس نیست در این دنیای کوچک من

                                        که مرا چرخاند سوی خدا

                                        که مرا یار شود در راهی

                                 که در آن می روم و می لغزم، می لغزم ...

                                    هیچ کس حس مرا درک نکرد

                                 هیچ کس اندکی از من نگرفت

                     هیچ کس ذره ای از بار مرا بر دوشش جای نداد

                              من همانم که خودم می دانم...

                        جنس من، عشق من و یار من اوست

                             همه هیچ کسانم همه اوست

                  و من از جنس خدایم اگرم هیچ کسم نیست کنون

                         

اینم چندتا عکس زیبا